Novice

Slovenija na Expo Dubaj s predstavitvijo najboljšega

Svetovna razstava Expo, ki se bo v Dubaju odvila med letošnjim 20. oktobrom in 10. aprilom 2021, je priložnost za vse države, da se predstavijo z najboljšim, kar imajo. "Slovenija, ki se bo predstavila v stebru trajnost, ima kaj pokazati," je na okrogli mizi konec januarja izpostavil generalni komisar Slovenije za razstavo Expo Dubaj Robert Drobnič.

"Rdeča nit razstave Expo je, da države pokažejo, s kakšnimi tehnologijami in rešitvami lahko doprinesejo boljši jutri celemu svetu," je poudarila direktorica javne agencije Spirit Slovenija Ajda Cuderman. Moto razstave v Dubaju je Povezovanje idej za prihodnost, te pa se bodo predstavile v stebrih trajnost, mobilnost in priložnosti.

Slovenija se bo na Expu Dubaj predstavila z naslovom Slovenia - Green Smart Experience. "Svetu želimo pokazati, kdo in kaj smo, kje smo dobri in uspešni, ter da smo majhni samo na papirju, saj smo sicer pogumni," je orisala skrbnica nacionalne blagovne znamke I feel Slovenia Polona Prešeren. Znamka ni usmerjena le v turizem, temveč tudi v podjetništvo, tehnologijo, šport, znanost, kulturo, je povedala.

"Slovenski paviljon v Dubaju bo srčika tistega, kar Slovenija predstavlja," je napovedala Cudermanova, saj jo bo paviljon predstavljal kot trajnostno, sodobno in kreativno. V njem po Drobničevih besedah pričakujejo najmanj 200 obiskovalcev na uro, 2000 na dan, skupaj v šestih mesecih vsaj pol milijona ali celo milijon.

Po Drobničevih besedah si želijo, da se bodo obiskovalci v slovenskem paviljonu počutili dobro. "Da bodo začutili željo, da ali obiščejo Slovenijo ali začnejo z njo sodelovati," je poudaril. Želijo tudi, da si Slovenijo v Dubaju, kjer se bo predstavilo 190 držav, pričakujejo pa 25 milijonov obiskovalcev, zapomnijo.

Med obiskovalci razstave Expo Dubaj v nasprotju s prejšnjim Expom v Milanu leta 2015 pričakujejo bistveno več podjetnikov, večino iz azijskega dela sveta, je povedal Drobnič. Zato želijo, kot je še dejal, tokrat spodbuditi stike s potencialnimi investitorji in z novimi turisti ter spodbuditi povezovanje podjetij, znanosti, kulture.

Razstava v Milanu je imela zaradi bližine Sloveniji drugačno dinamiko, kot jo bo imela dubajska. "Težko bo tja prepeljati vse, kar bi želeli," je priznala Cudermanova, zato se bo Slovenija osredotočila v digitalne vsebine. Te bo predstavila v t.i. zeleni in pametni sobi. "Predstavili bomo les, vodo, zeleno okolje, kar kot ena redkih držav na svetu znamo spoštovati in negovati," je dodala.

Zaradi omejitev, ki jih je postavil organizator, se posamezna podjetja s svojimi izdelki ne bodo mogla predstavljati v slovenskem paviljonu. Zato po njenih navedbah v samem Dubaju pospešeno iščejo predstavitveni prostor, kjer bi se lahko odvila tudi prodaja slovenskih izdelkov in storitev.

Slovenija se želi obiskovalcem razstave po njenih besedah predstaviti tudi kot narod izumiteljev. Prek zgodb bomo predstavili nekatere izumitelje iz preteklosti, osredotočili pa se bomo na današnje izume, je povedala in naštela izume s področja čiščenja zemlje in vode, umetne inteligence za pomoč gibalno oviranim, varovanja podnebja, urbanega razvoja, potovanj, trajnostnega razvoja ...

Vodja sektorja za komuniciranje s poslovnimi javnostmi v Slovenski turistični organizaciji (STO) Karmen Novarlič je izpostavila, da želijo v Dubaju pritegniti tudi pozornost predvsem bogatih turistov. "V slovenskem turizmu želimo povečati dodano vrednost, potrošnjo, število gostov v vsem letu in dvigniti raven gostov," je povedala ter dodala, da se osredotočajo na goste iz vse Azije, ki sedaj v Sloveniji ustvarijo približno pol milijona nočitev.