Novice

Zgodovina Slovenije na mednarodnih razstavah Expo

Slovenija se bo v Dubaju na mednarodnih razstavah Expo predstavila petič. Prvič se je Slovenija kot samostojna država predstavila na specializirani svetovni razstavi Expo '98 v Lizboni, in sicer s sloganom Slovenia Terra Mystica. Sledile so še predstavitve na svetovnih razstavah v Hannovru leta 2000, v Šanghaju leta 2010 in v Milanu leta 2015.


Expo '98 Lizbona

EXPO v Lizboni je potekal med 22. majem in 30. septembrom 1998, na njem je sodelovalo 164 držav in mednarodnih organizacij. Slovenija se je pod geslom "Slovenia - Tera Mystica", ki izvira iz našega bogatega podzemnega podvodnega sveta ter spoznanja, da je naša država za mnoge še nepoznana dežela, predstavila kot moderna srednjeevropska, turistično atraktivna, gospodarsko zanimiva in okoljevarstveno osveščena država, ki leži na pomembnem cestno prometnem razkrižju in morskem ustju.


Vsebinsko izhodišče predstavitve je bil vodni krog, ki je ponazarjal kroženje vode v naravi, kot enega izmed osnovnih življenjskih krogov. Paviljon je bil v barvah slovenskih voda in narave, torej modro-zelen in abstraktno zasnovan z odlitki fosilov na notranjem obodu in na pročelju. V zunanjem obodu so bili v vitrinah razstavljeni izdelki slovenskih oblikovalcev in pred vhodom futuristična modna kreacija Alana Hranitelja.

Svetovna razstava EXPO'98 Lizbona: "Slovenia - Terra Mystica"; samostojni modularni paviljon; 1,5 milijona obiskovalcev, 700.000 evrov.

Expo 2000 Hannover

EXPO v Hannovru je potekal od 1. junija do 31. oktobra 2000, sodelovalo je 153 držav in mednarodnih organizacij. Osrednja tema Expa je bila "Človeštvo, narava, tehnologija - začetek novega sveta", Slovenija pa se je predstavila na razstavnem prostoru v razstaviščni dvorani v velikosti 500 m2, ki je simboliziral virtualni travnik realnega hrepenenja. Travnik je naravno okolje in poudarja ekološko osveščenost ljudi, ki živijo v sožitju z naravo. Tema predstavitve Slovenije je bila "Ljudje in delo".


Razstavni prostor je bil odprtega tipa s prostranim svodom, pod katerim so bili v šopkih nameščeni računalniški monitorji. Celoten prostor so napolnjevali zvoki narave, predvsem travnika in obrobja gozda (ptice, murni, šumenje trave v vetru). Z osvetlitvijo, pomirjujočimi zvoki iz narave in z odprtostjo je paviljon že od daleč ustvarjal prostor intenzivnega doživetja za vsakega obiskovalca. Celoten koncept je smiselno dopolnjevala slovenska pitna voda, ki je bila obiskovalcem na voljo brezplačno.

Svetovna razstava EXPO 2000 Hannover: "Slovenija - Virtualni travnik realnega hrepenenja"; samostojni notranji paviljon v skupnem razstavnem prostoru; 2 milijona obiskovalcev; 2,2 milijona evrov,

Expo 2010 Šanghaj

EXPO v Šanghaju je pod temo "Boljše mesto, boljše življenje" potekal od 1. maja do 31. oktobra 2010. Na razstavi je sodelovalo 246 držav in mednarodnih organizacij.

Slovenija je sodelovala s paviljonom "Crossroads of diversity" na temo Odprta knjiga, saj je bila Ljubljana v letu 2010 Unescova Svetovna prestolnica knjige. Slovenija je za paviljon prejela zlato nagrado za kreativno notranjost.

Zunanjost slovenskega paviljona je simbolizirala na policah zložene knjige, ki so se zvečer spremenile v moderne mestne luči. Ob vhodu v paviljon je obiskovalce pozdravila barvita notranjost. Ob vhodu so obiskovalci lahko vzeli kopijo eseja The Time of the End of Time, ki ga je Slavoj Žižek napisal posebej za Expo.

Svetovna razstava EXPO 2010 Šanghaj: "Odprta knjiga"; samostojni modularni paviljon; 3 milijone obiskovalcev; >1 milijon obiskovalcev, 2,2 milijona evrov

Expo 2015 Milano


EXPO v Milanu je potekal od 1. maja do 31. oktobra 2015. Slovenija se je na razstavi predstavila s sloganom "I Feel Slovenia: Green. Active. Healthy". Slovenija se je že pri zasnovi projekta zavedala, da je EXPO Milano 2015 izjemnega pomena in velika priložnost. Razlog je predvsem v bližini in pomembnosti italijanskega trga za Slovenijo. Ključni cilji Slovenije so bili: krepitev ugleda Slovenije in večanje prepoznavnosti državne znamke "I Feel Slovenia", povečanje prisotnosti slovenskih izdelkov in storitev na italijanskem in svetovnem trgu in promocija Slovenije kot turistične destinacije.

Najbolj brani italijanski časnik Il Corriere della Sera je slovenski paviljon uvrstil med štiri najbolj živahne lokacije dogajanja na Svetovni razstavi.

Svetovna razstava EXPO 2015 Milano: "I feel Slovenia - Green. Active. Healthy."; samostojni paviljon; 4,5 milijona evrov