Dogodki

Turizem

Dubaj

Boljše razumevanje podatkov o turizmu - korak k odgovornejšim potovanjem

Najznamenitejša svetovna razstava Expo bo letos prvič v zgodovini gostovala v eni od arabskih držav, v Združenih arabskih emiratih. Gostitelji dogodka, ki se je zaradi pandemije iz sprva predvidenega termina v lanskem letu pomaknil v letošnje, so nanj izjemno dobro pripravljeni. Tako je v Dubaju že pred nekaj tedni za javnost odprt prvi od osrednjih razstavnih paviljonov - Terra, ki je posvečen trajnosti. Ta je - ob mobilnosti in priložnostih - tudi ena od vodilnih vsebinskih niti letošnjega Expa.

Od letošnjega 1. oktobra bodo oči svetovne javnosti šest mesecev usmerjene v Dubaj, kjer se bo na največji izvedbi svetovne razstave Expo v zgodovini predstavilo skoraj 200 držav, ki bodo oblikovale vrsto odgovorov na temeljne izzive človeštva. To je prava moč vsakokratne razstave Expo: da spodbudi razmislek in sodelovanje na globalni ravni. Ponosni smo, da je del tega dogodka tudi Slovenija, ki se bo v Dubaju predstavila z lastnim paviljonom in bogatim programom, ki bo predstavil slovensko znanje, prebojne gospodarske dosežke, turistične dragulje in predvsem našo miselnost, ki je globoko zavezana naravi in njenim naukom.

Vse to z veseljem predstavljamo na dogodkih, ki so jih organizatorji letošnjega Expa organizirajo v obdobju, ki so ga pridobili z neizbežno prestavitvijo osrednjega dogodka. Na tako imenovanih Expo Talks dogodkih se številne države posvečajo vprašanjem, ki bodo krojila tudi dogajanje na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju. Slovenija je ponosna udeleženka teh dogodkov, na katerih predstavljamo izvirne rešitve in modele upravljanja pomembnih vprašanj, kot je denimo izobraževanje, razsikovanje vesolja ...

Nedavni Expo Talks je bil posvečen mobilnosti in temu, kako v spremenjeni realnosti ljudem približati oddaljene geografske cilje in želje. Slovenija se je v svojem prispevku k skupni pripovedi držav, udeleženk EXPO 2020, posvetila turizmu.

Panoga, ki je spričo pandemije doživela najgloblji padec v zadnjih desetletjih, je pred številnimi izzivi in Slovenija je zato svetovni javnosti predstavila inovativno rešitev, ki pomaga ljudem v spremenjenih razmerah bolje razumeti potencial in priložnosti različnih turističnih destinacij.

Kako približati turistične bisere ljudem, ne da bi se za to morali odpraviti na več tisoč kilometrov dolgo potovanje? Kako ohraniti spomin na dediščino, ki jo nepovratno spreminja zob časa? In kako bolje razumeti pomembne civilizacijske dosežke, ne glede na to, kje se v nekem trenutku nahajamo?

Ta in številna druga vprašanja so našla otipljiv odgovor v izvirni tehnološki rešitvi TIM Tourism Impact Model (Model učinka turizma), ki jo je razvilo slovensko podjetje Arctur. Rešitev je bila deležna velike pozornosti strokovne javnosti in je konec minulega leta prejela nagrado za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in podatkovne analitike v turizmu na uglednem Tourism Innovation Summit v španski Sevilji.

Orodje, ki ga testno že uporablja šest destinacij na Črnem morju, 24 v Podonavju ter v 5 naprednih slovenskih občinah, kaže velike priložnosti in smer razvoja slovenskega turizma, ki bi lahko s pomočjo inovacij in naprednih informacijskih rešitev v prihodnosti postal referenčna točka za razvoj turizma novih (tehnoloških) dimenzij.


Za kaj gre?

TIM je po mnenju avtorjev te rešitve, "evropski odgovor na globalni izziv obvladovanja in razumevanja podatkov s področja turizma, ki postavlja v ospredje kvaliteto življenja lokalnega prebivalca, trajnostni razvoj okolja ter spoštovanje človekove zasebnosti. Podatkov je ogromno, zbiramo jih na najrazličnejše načine in jih skladiščimo. Sami po sebi pa taki podatki nimajo vrednosti, treba jih je pretvoriti v informacije, ki bodo ključnim odločevalcem dale dovolj dobro sliko, da se bodo lahko pravilno odločali v katero smer naj razvijajo turizem, infrastrukturo in druga področja".

Snovalci TIM ugotavljajo, da je "percepcija ljudi glede učinkov turizma velikokrat bistveno drugačna kot je realno stanje". TIM je korak na poti v odgovornejši in trajnostni turizem in na podlagi nekaj več kot tristo indikatorjev prikaže učinke turizma na določeni destinaciji. Zajame vsa področja življenja in prikaže objektivno sliko tako pozitivnih kot negativnih učinkov turizma.

*******

Nosilka priprave predstavitve Slovenije na svetovni razstavi Expo Dubaj 2020 je javna agencija SPIRIT Slovenija, nosilec projekta pa je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

*******

Več informacij:

SPIRIT Slovenija, javna agencija
Verovškova 60, SI-1000 Ljubljana
+386 1 589 18 70
Expo2020@spiritslovenia.si
www.expo2020slovenia.si