Paviljon

Slovenia. Green Smart Experience.

Slovenija bo v Dubaju nastopila pod sloganom »Slovenia.Green Smart Experience,« s katerim se bo svetovni javnosti predstavljala kot trajnostna, sodobna in ustvarjalna ter v prihodnost usmerjena država, v kateri se prepletajo zeleno okolje, znanje, prebojne ideje in inovacije ter gospodarstvo z dodano vrednostjo.

Ohranjanje zelene narave, kot rezultat nenehnega razmišljanja o vplivih, ki jih imamo ljudje in posel na naše okolje, je nekaj, kar že stoletja dodobra zaznamuje slovensko delovanje in razmišljanje. Kot edina država na svetu, ki ima v svojem imenu besedo ljubezen (angl. Love), Slovenija predstavlja skupek naravnih lepot, ki so že od nekdaj navdih za številne trajnostne inovacije in zdrav življenjski slog.

Slovenija je predstavljena kot zeleno srce v središču Evrope in človek jo lahko resnično spozna le, če jo začuti, zato bo srce tudi v središču slovenskega paviljona. Obiskovalci bodo imeli priložnost s srcem začutiti, kaj pomeni sobivanje z naravo in trajnostni razvoj ter z deljenjem svojih srčnih utripov prispevati k nadaljevanju trajnostnih idej za boljši jutri.

Zelena in pametna Slovenija v lebdečem gozdu

Idejno zasnovo zanj je pripravil arhitekturni studio Magnet design, d. o. o., postavilo pa ga bo podjetje Riko, d. o. o.

Paviljon je arhitekturno zamišljen kot lebdeča zelena oaza na vodni blazini in prikazuje slovensko modrost, inovativnost in energijo. V njem so poudarjeni trije elementi, ki Slovenijo najbolj zaznamujejo: voda, ki je naš obraz in predstavlja vir življenja, vitalnosti, pretok materialov in idej; narava, lebdeči gozd – oaza, ki lebdi in povezuje zemljo z univerzumom, znanjem in inovativnostjo ter predstavlja srce Slovenije ter inovativnost, ki jo predstavlja ogromen leseni senčnik, naš ščit, ki je tehnološki izum z močno slovensko identiteto. V vidni konstrukciji paviljona so inovativno uporabljeni elementi, ki so montažni, trajnostni in razgradljivi: kovina, steklo, les in kamen.

Privlačno zasnovana zunanjost paviljona predstavlja slovenski gozd. Po obodu objekta iz lesene konstrukcije bo v predelu lebdeče zelene oaze nameščeno zeleno rastlinje, ki bo v času razstave s posebno inovativno tehnologijo, ki je plod slovenskega znanja, ves čas ustrezno hlajeno in vlaženo ter s tem obiskovalcem ponujalo blagodejno osvežitev. Inovativnost slovenskega gospodarstva predstavlja kot sito oblikovana streha objekta iz slovenskega lesa, ki je bil eden od izdelkov ribniške suhe robe, ki so pred 400 leti kot prvi slovenski izdelki dobili dovoljenje za prodajo v tujini. Slovenski les bo poskrbel za senco paviljonu in užitek obiskovalcev. Paviljon bo 70 cm spuščen v zemljo, s čimer bo poskrbljeno za naraven hlad in povezovanje z naravo, kraškim podzemljem in vodo. Voda bo obkrožala celoten paviljon.

Paviljon je zasnovan kot pametno okolje, ki bo obiskovalcem omogočal virtualni obisk in izkušnjo prihodnosti z uporabo naprednih digitalnih rešitev. V notranjosti objekta je poudarek na sodobnih tehnologijah, LCD stenah, tlakih in stropih, ki bodo s sistemom vitrin in pametnih instalacij predstavljali slovensko inovativnost, znanje in slovenske gospodarske presežke. S svetlobnim utripanjem v ritmu bitja srca pa bo paviljon obiskovalce že od daleč vabil na edinstveno celostno doživetje Slovenije z vsemi čuti.

Slovenski paviljon bo postavljen v tematskem sklopu Trajnost na 1.550 m2 velikem razstavnem prostoru, ki ga odlikuje odlična lega v neposredni bližini enega od treh vhodov na prizorišče svetovne razstave.

Slovenski paviljon ima tri nadstropja.

Pritličje

Pritličje je zamišljeno kot odprt prostor, ki zagotavlja pretočnost obiskovalcev in organizacijo različnih kulturno-umetniških prireditev in drugih dogodkov. Zaznamuje ga voda, ki simbolizira slovensko morje, reke in jezera, predvsem pa pitno vodo, ki obkroža trg z označenimi stranmi neba na tleh, ki predstavljajo pomembno lego Slovenije na križišču prometnih poti. Obiskovalci se bodo imeli možnost z vodo tudi osvežiti, saj bodo na sredini predela, kjer bomo predstavljali slovensko gospodarstvo, nameščeni 3 pitniki. Notranji del osrednjega predstavitvenega prostora je zasnovan interaktivno ter bo omogočal razstave in raznolike video vsebine, zunanji del pa bo služil kot površina za vizualne predstavitve z različnih področij. Obiskovalci bodo imeli med čakanjem na vstop v osrednji predstavitveni del slovenskega gospodarstva in turizma v 1. nadstropju med drugim tudi priložnost posvojiti pravo čebelo v Sloveniji in s tem dolgotrajno prispevati k trajnostnemu razcvetu prihodnjega sveta.

Prvo nadstropje

V prvem nadstropju, ki predstavlja bistvo zgodbe o zeleni in pametni Sloveniji, bodo obiskovalci s pomočjo digitalnih vsebin in bogate multimedijske izkušnje celovito izkusili in občutili Slovenijo. Med sprehodom skozi zeleno (GREEN) in pametno (SMART) sobo, bodo doživeli avdiovizualno čutno izkušnjo, ki sporoča svetu, kako lahko naša država skozi trajnostne rešitve naravnega sobivanja in tehnoloških dosežkov Slovencev prispeva k bolj kakovostnemu življenju na svetu.

V zeleni sobi bodo imeli priložnost vrhunskega doživetja neokrnjenega slovenskega naravnega bogastva, zelenih turističnih destinacij in pristnih doživetij, ki povezujejo obiskovalce in naravo. Obiskovalci bodo z vsemi čuti doživeli 365 dni Slovenije skozi štiri letne čase, ujete v pet senzoričnih točk na približno 300 m² razstavno-doživljajskega prostora poimenovanega Green sensorium. Med drugim bodo lahko zavonjali prijeten vonj stoletnih gozdov, slišali brenčanje čebel, »srečali« rjavega medveda, na sebi začutili in okusili sol, odkrivali podzemni svet, slišali žuborenje rek in potokov ter čiste vode dežele, ki je bila prva na svetu razglašena za zeleno destinacijo.

Ker je narava v Sloveniji že od nekdaj glavni navdih za prebojne rešitve na gospodarskem področju, bodo imeli obiskovalci v pametni sobi priložnost spoznati vrhunske slovenske izumitelje prebojnih tehnoloških dosežkov, izdelkov in ukrepov na področjih, ki prispevajo k večji kakovosti življenja in s katerimi Slovenija sporoča svetu, da je trajnostno delovanje dobro za vse. Prebojne rešitve na področjih mobilnosti, trajnosti in priložnosti (ki so glavne tematike Expa), bodo predstavljene z različnimi navdihi iz narave ter povezane z uspešnimi slovenskimi poslovnimi zgodbami – od prebojnikov iz preteklosti, do tistih, ki bodo s svojo naprednostjo krojili prihodnost celega planeta.

Drugo nadstropje

Drugo nadstropje predstavlja slovensko gospodarstvo in bo namenjeno različnim predstavitvam dobrih praks, organizaciji okroglih miz in za poslovna mreženja. Na voljo bo VIP prostor za izvedbo protokolarnih in poslovnih dogodkov, B2B predstavitev slovenskih podjetij ter sestankov, novinarskih konferenc in sprejemov delegacij. Slovenska podjetja, ki iščejo nove poslovne priložnosti v arabskem svetu in širše, bodo lahko tu na digitalen način predstavila svoje storitve ali izdelke in rešitve. Možne oblike sodelovanja za slovenska podjetja bodo v kratkem objavljene na spletni strani.

Skupni stroški predstavitve Slovenije v Dubaju so ocenjeni na približno 9,7 milijona evrov. To vključuje tako gradnjo, opremo, obratovanje in razstavitev paviljona ter stroške izvedbe programa in organizacije vseh dogodkov in predstavitev ter vsega potrebnega osebja in materiala.

Z udeležbo na Expo 2020 Dubaj želi Slovenija doseči naslednje cilje: