SLOVENIA@EXPO2020

Slovenija se bo v Dubaju predstavila z geslom Slovenia. Green and Smart Experience, s čimer poudarjamo trajnostno, sodobno in ustvarjalno plat našega značaja. Svetovno javnost bomo nagovorili z zgodbami, ki govorijo o edinstvenem prepletu neokrnjene narave, znanja, inovacij in prebojnega gospodarstva.

Slovenija bo v Dubaju simbolizirala zeleno srce Evrope in obiskovalce nagovorila z avtentičnimi podobami in vrhunskimi multimedijskimi predstavitvami, ki jih bodo za nekaj časa predstavile v tiste kotičke naše dežele, na katere smo še posebej ponosni.

Na vsakem koraku jim bomo ponudili dobre razloge za odkrivanje Slovenije in delitev sporočil, ki bodo svet prihodnosti zagotovo spreminjale na bolje.

1.550 m2
razstavnih površin
8. februar 2022
Slovenski dan na Expo 2020
11
tematskih tednov posebnih slovenskih doživetij
2
interaktivni dvorani s 360° projekcijo slovenskih ikon in potencialov
1
restavracija s presežki slovenske gastronomije
45+
dogodkov, namenjenih promociji slovenskega znanja in priložnosti za sodelovanj
25+ milijonov
obiskovalcev pričakujejo organizatorji

Zgodba slovenskega paviljona

Slovenski paviljon, čigar ideja je nastala v arhitekturnem studiu Magnet design in je avtorsko delo arhitektov Roberta Kluna, Sandija Pirša in sodelavcev, je bil izbran aprila 2019 na natečaju, ki ga je vodilo Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Ponazarja lebdečo zeleno oazo na vodni gladini, s čimer je avtor paviljona želel izpostaviti slovensko modrost, inovativnost in energijo. Paviljon pa prepričal samo organizatorje slovenskega udeležbe na EXPO 2020, deležen je bil tudi pozornosti mednarodne arhitekturne javnosti in med drugim oktobra 2019 prejel posebno omembo v kategoriji razstavnih prostorov na Architecture Masterprize.

Paviljon je postavljen na 1550 m2 velikem razstavnem prostoru v tematskem sklopu trajnost, in se ponaša z odlično lego, saj stoji v neposredni bližini enega od treh vhodov na razstavo EXPO 2020.

V paviljonu so izpostavljeni trije elementi, ki Slovenijo najbolj zaznamujejo: voda, ki je vir življenja, vitalnosti, pretok materialov in idej; narava, ki povezuje zemljo z univerzumom, znanjem in inovativnostjo ter predstavlja zeleno in čisto srce Slovenije ter inovativnost, ki jo na paviljonu predstavlja ogromen leseni senčnik, naš ščit in zavetje, ki je po svoji konstrukciji in izvedbi pravi tehnološki izum z močno slovensko identiteto. V konstrukciji paviljona so inovativno uporabljeni elementi, ki so montažni, trajnostni in razgradljivi: kovina, steklo, les in kamen.

Privlačno zasnovana zunanjost paviljona ponazarja slovenski gozd. Po obodu objekta iz lesene konstrukcije je nameščeno rastlinje, ki bo v času razstave s pomočjo inovativne tehnologije, plodu slovenskega znanja, ves čas ustrezno hlajeno ter vlaženo in bo tako obiskovalcem ponujalo blagodejno osvežitev. Inovativnost slovenskega gospodarstva predstavlja kot sito oblikovana streha objekta iz slovenskega lesa. Idejo zanjo je avtor črpal iz lesenih izdelkov za vsakdanjo rabo (ribniška suha roba), ki so pred 400 leti kot prvi slovenski izdelki dobili dovoljenje za prodajo v tujini. Vhod paviljona je spuščen v zemljo in v celoti obkrožen z vodo, s čimer bo obisk v njem prijeten in osvežujoč.

Paviljon je zasnovan kot pametno okolje, ki bo obiskovalcem omogočal virtualni obisk in izkušnjo prihodnosti z uporabo naprednih digitalnih rešitev. Notranjost objekta je opremljena z napredno zasnovanimi LCD površinami na stenah, stropu in tleh prostorov, ki bodo omogočale impresivne predstavitve slovenskih zgodb in presežkov. S svetlobnim utripanjem v ritmu bitja srca pa bo paviljon obiskovalce nagovarjal že od daleč in jih vabil na čustveno spoznavanje s Slovenijo.

0
Pritličje je zamišljeno kot odprt prostor, ki zagotavlja pretočnost obiskovalcev in organizacijo različnih dogodkov. Notranji del je zasnovan interaktivno in bo omogočal razstave in raznolike video vsebine, zunanji pa bo omogočal vizualne predstavitve podjetij, storitev in izdelkov. V tem delu paviljona se bodo zadrževali obiskovalci med čakanjem na vodene oglede skozi nadstropja, zaradi edinstvene arhitekturne zasnove in obkroženosti pritličja z vodo, pa bo ta prostor učinkoval tudi kot osvežujoča oaza za obiskovalce svetovne razstave EXPO.
1
V prvem nadstropju, ki predstavlja bistvo zgodbe o zeleni in pametni Sloveniji, bodo obiskovalci spoznali Slovenijo skozi edinstveno 360-stopinjsko video projekcijo v zeleni (Green) in pametni (Smart) sobi. Z navdušujočim prepletom atraktivnih 360-stopinjskih posnetkov slovenskih krajev in turističnih ikon, vrhunskih 3-D animacij in napredne kolažne video tehnike, naravnih zvočnih kulis ter drugih dražljajev za vse čute, se bodo obiskovalci srečali z najosupljivejšimi podobami slovenske krajine, vrhunskimi gospodarskimi inovacijami, znamenitimi Slovenci in njihovimi dosežki. Na ta način bomo predstavili vse razsežnosti našega prispevka k trajnostnim, odgovornim in prebojnim rešitvam globalnih izzivov človeštva.
2
Drugo nadstropje predstavlja slovensko gospodarstvo in bo namenjeno različnim predstavitvam dobrih praks, organizaciji okroglih miz in za poslovna mreženja. Na voljo bo VIP prostor za izvedbo protokolarnih in poslovnih dogodkov, B2B predstavitev slovenskih podjetij ter sestankov, novinarskih konferenc in sprejemov delegacij. Slovenska podjetja, ki iščejo nove poslovne priložnosti v arabskem svetu in širše, bodo lahko tu na digitalni način predstavila svoje storitve ali izdelke in rešitve.

Dogajanje

Predstavitev Slovenije bo razvrščena v vsebinske sklope, ki bodo omogočali celovito predstavitev potenciala naše države na posameznem področju in usmerjeno pozornost obiskovalcev na zgodbe, ki kažejo naše znanje, naprednost in inovativnost.

Vsebina dogajanja bo uglašena z dogajanjem na razstavi kot celoti in bo smiselno dopolnjevala zgodbe, ki jih bomo lahko spremljali tudi v paviljonih drugih držav, udeleženk razstave.

Pre-EXPO 2020

Prihodnji dogodki

Pretekli dogodki